Тема:Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями. Аплікація з природних матеріалів «Осінній акваріум»
Мета: ознайомити учнів із силуетними зображеннями предметів; учити порівнювати природні форми з простими геометричними фігурами, виконувати аплікацію з природних матеріалів; розвивати образне мислення, спостережливість, моторику рук; виховувати дбайливе ставлення до природи, заохочувати до роботи з природними матеріалами.
Обладнання й матеріали: засушений природний матеріал (листя, квіти, трава), клей ПВА, пензлі для клею, ножиці; альбом із шаблонами (с. 14–15); фотографії акваріумних рибок, силуетне зображення листя.
1. Організаційний момент
2. Актуалізація опорних знань
Бесіда.
— З якими жителями Країни Графіки ви знайомі?
— Назвіть міста Країни Аплікації. Що ви про них знаєте?
— Як слід передавати іншій людині ножиці?
— Як правильно користуватися клеєм?
— Згадаймо правила роботи з папером. Чому слід раціонально використовувати папір? Яке це має значення для екології Землі?
3. Мотивація навчальної діяльності
3.1. Відгадування загадки.
— Послухайте загадку і здогадайтеся, про що вона.
Чудернацька хата, діти,
Бо водою вся залита,
Без дверей і без віконець,
Ясно світиться на сонці.
А живуть в хатинці цій
Найпрекрасніші плавці. (Акваріум.)
— У кого з вас удома є акваріум? Розкажіть про своїх акваріумних мешканців.
3.2. Читання вірша Ю. Каспарової «Золота рибка».
Золота рибка
Мрію рибку я зловити
Біля міста у ставку.
Не просту, не для обіду,
А чарівну, ось яку:
Щоб була луска у неї
Золота, мов сонця жар.
Хай вона, підводна фея,
Сяє, мов нічний ліхтар.
Попрошу її одразу,
Щоб у всіх була сім’я,
Щоб завжди були ми разом —
Тато, мама, брат і я.
Ю. Каспарова
3.3. Бесіда за текстом вірша.
— Чи мрієте ви про таку чарівну золоту рибку?
— Поет описує рибок словами, художник їх малює, фотограф — фотографує. А як сама Осінь може зображувати рибок? Вона може зробити аплікацію з природних матеріалів.
4. Оголошення теми й завдань уроку
5. Вивчення нового матеріалу
5.1. Слово вчителя.
— На фотографіях ви бачите різних акваріумних рибок. (Демонстрація ілюстраці й в альбомі,
с. 14.) Тіло кожної з них складається з окремих частин: голови, тулуба, плавників і хвоста.
— Чим відрізняються рибки одна від одної? (Формою тіла й кольором.) На які геометричні фігури схожі їхні тіла?
— А тепер погляньте на сухі листочки. Вони теж усі різні: відрізняються і за формою, і за кольором, і за розміром.
Діти разом з учителем розглядають листя, шукають схожі й відмінні риси, порівнюють їх форми з геометричними фігурами, визначають кольорову гаму.
— Контурна лінія відображає на папері форму предмета, яку можна вважати силуетним зображенням. У вигляді силуету можна зображувати будь-який предмет, головне, щоб він був намальований одним кольором або вирізаний з однотонного паперу.
5.2. Виконання тренувальної вправи. Робота в альбомі, с. 14.
— Ви бачите в альбомі зображення листя різних порід дерев. Які з них ви знаєте?
— З листочків яких порід дерев складено рибку? Знайдіть листя, яке за формою нагадує тіла рибок на фотографіях. Запишіть їхні номери в таблицю.
5.3. Фізкультхвилинка.
(Декламуючи вірш, діти імітують рухи хмарок і краплинок.)
Дощик
Припливли хмарки дощові:
— Лий, дощику, лий!
Краплинки скачуть як живі:
— Пий, травко, пий!
6. Практична робота
Створення аплікації «Осінній акваріум». Робота в альбомі, с. 15.
а) Подміркуйте, яку рибку ви хочете зробити.
б) Доберіть листочки, що відповідають окремим частинам тіла рибки за формою і кольором.
в) Складіть рибку на зображеному в альбомі акваріумі й перевірте відповідність її розмірів. Якщо рибка утворилася маленька, можна зробити й інших рибок — буде зграйка.
г) Наклейте свою рибку на зображення акваріума.
д) Роботу можна доповнити водоростями з травинок.
7. Підбиття підсумків уроку виставка робіт.
|