СПІВАЄ СОНЯЧНІ ПІСНІ УСЯ МОЯ РОДИНА,
БО МИ РОДИЛИСЬ НА ЗЕМЛІ, ЩО ЗВЕТЬСЯ УКРАЇНА
Перший урок у першому класі
Мета: розширити кругозір учнів про Україну, державні символи, викликати інтерес до пізнання своєї Батьківщини, розвивати почуття патріотизму, виховувати дружні відносини і взаємоповагу у шкільній родині, почуття гордості за свою школу, країну, готовності бути гідним громадянином України.
Хід уроку
І. Організація класу.
Вранці сонце пробудилось,
В росяній траві умилось
перегорнуло календар –
Ось і вересень настав.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Чим незвичайний перший день вересня?
- Що змінилося у вашому житті?
- Чи знаєте ви, у якій школі будете навчатись?
- У якому класі?
ІІІ. Знайомство.
- Знайомство в парах.
- Дорогі діти, сьогодні особливий день у вашому житті – ви стали школярами. Школа – це не лише приміщення, до якого ви щойно зайшли, а велика сім’я. Від сьогоднішнього дня ви – члени нашої шкільної родини. У сім’ї всі дуже добре знають один одного. Тож давайте знайомитись. Я – ваша вчителька. Звати мене …
-Хто хоче представитись? (4-5 учнів за бажанням називають своє ім’я)
-А тепер поверніться до сусіда по парті, назвіть своє ім’я, потисніть один одному руку.
- А тепер поверніться до сусідів позаду вас, скажіть своє ім’я, і теж потисніть руки.
2.Гра «Дружнє коло».
Вчитель пропонує дітям піднятися і утворити коло.
- потисніть руку сусіду справа;
- зліва;
- посміхніться сусіду справа;
- зліва;
- візьміться за руки і повторюйте разом за вчителем:
Ми всі – одна сім’я,
неповторні – ти і я,
будемо всі дружити,
в мирі і злагоді жити.
3.Гра «Незвичайний букет».
Вчитель роздає дітям повітряні кульки і пропонує написати на них своє ім’я, для тих, хто не вміє друкувати своє ім’я, намалювати будь-яку позначку. Потім збирає їх.
- Погляньте на ці кульки, чи однакові вони?
- Ви, дітки, як ці кульки, такі ж яскраві і неповторні. Ви всі різні, але разом – одна велика дружна сім’я. Давайте привітаємо один одного оплесками і скажемо разом: «З Днем народження, наша шкільна родино!»
4.Гра «Намалюй сонечко».
- Щоб цей день нам запам’ятався назавжди давайте зробимо подарунки один одному. На парті перед вами – аркуш паперу. Вам слід намалювати сонечко з чарівними промінчиками, що відходять від нього, як і промінчики вашої любові, що йдуть від вашого сердечка. Притуліть сонечко до свого серця, щоб воно ввібрало найкращі почуття любові, і подаруйте його сусіду по парті. І нехай завжди в нашому класі панують мир, дружба, злагода, порозуміння, щастя, а в кожному серці нехай завжди горить сонечко доброти та любові.
Під час виконання роботи звучить мелодія пісні «Маленька країна».
ІІІ. Сприймання та засвоєння матеріалу уроку.
1.Слово вчителя.
- Кожна людина має свою сім’ю, родину. Це її маленька батьківщина. Коли скласти ці маленькі батьківщини, то вийде одна велика батьківщина-родина. І наш рідний дім, і наша прекрасна школа, і наше чудове місто, і наша вулиця, і навіть та стежинка, якою ми поспішаємо до школи – це наша Батьківщина. Як ви гадаєте, від якого слова народилось слово «Батьківщина»?
- Так, тому що Батьківщина – це земля, на якій народились і живуть ваші батьки.
- А як називається наша Батьківщина?
Демонстрація відеоролика «Розкажи про Україну».
- Давайте помандруємо разом з піснею по нашій мальовничій Україні, розглянемо її красу і неповторність.
- Що сподобалось найбільше?
1.Гра «Пазли» (робота в парах).
На кожній парті у конверті лежить розрізана ілюстрація по темі «Моя Батьківщина». Діти в парах складають картинку.
- Що таке Батьківщина? Дайте відповідь, називаючи свої картинки.
Вчитель на дошці навколо карти України вивішує аналогічні ілюстрації.
- Так, наша Україна прекрасна. Для того, щоб наша Батьківщина була щасливою, усі діти повинні жити мирно, дружно, любити одне одного і поважати своїх учителів, батьків, добре вчитись та зростати працелюбними.
2.Хоровод «Калинка» (звучить аудіозапис пісні «Калина»).
- Улюбленою рослиною українців є красуня-калина. Оскільки сьогодні свято, пропоную потанцювати – поводити хоровод навколо калини.
Обирається «калина», яка в центрі хороводу виконує рухи, тримаючи в руках гроно калини.
3.Відгадування загадок про символи України.
- Кожна країна, в якій живуть люди, має свої візитні картки. Вони неповторні, по них впізнають країну. Це – символи. Є вони і в нашої країни. Послухайте і відгадайте загадки.
Синє небо, жовте жито –
цю святиню знають діти. (Прапор.)
По радіо звучить щоденно
патріотична пісня,
що возвеличує Вкраїну
і прославля навічно. (Гімн.)
Символ нашої держави –
це тризуб жовто-яскравий. (Герб.)
- Назвіть символи нашої країни? (вчитель на дошці вивішує їх зображення)
Фізкультхвилинка.
Облітав журавель сто морів, сто земель,
Облітав, обходив, крила, ноги натрудив.
Ми спитали в журавля:
- Де найкращая земля?
Журавель відповідає:
- Краще рідної – немає!
4.«Вінок любові до України». (робота в парах)
Дітям пропонується із заготовок виготовити квітку. Потім прикріпити ці квіти по контуру карти України, щоб вийшов своєрідний вінок. Дії учні супроводжують побажаннями для рідної Вітчизни (наприклад: «Я бажаю любій Україні добра, радості, миру, безпеки, процвітання, щастя, мудрих людей, щирості, доброзичливості, краси, спокою, здобутків тощо)
5.Гра «Я – не я».
Діти стають в коло. Слова-відповіді супроводжують рухами, наприклад, підстрибують - присідають.
А тепер давайте грати – треба вам відповідати.
Рано – вранці хто піднявся?
А хто сонечку всміхався?
Не хотів хто одягатись?
А зарядку хто робив?
Свої ручки хто не мив?
Добре зранку готувався. Хто?
А ще досі не вмивався хто?
Хто здоровим хоче стати?
А знання хто хоче мати?
Бачу, всім вам хочеться знання пізнати і
справжніми школярами скоріше стати!
- Молодці! Усе правильно! Ви довели, що маєте право носити звання «Учень». Тепер ви учні. У цьому класі ви будете кожен день отримувати подарунки. Але не цукерки, не тістечка, а знання. Подивимось, які подарунки-знання ви сьогодні отримали.
ІV. Підсумок уроку.
1.Вправа «Мікрофон»
- Чи сподобався вам перший урок? Чим?
- Про що ви дізналися на цьому уроці?
- Про що ви із задоволенням розповісте своїм батькам?
- А якби вам треба було намалювати свою Батьківщину, то що б ви намалювали?
- Якщо буде бажання, вдома намалюйте, а завтра ми влаштуємо виставку ваших робіт.
V. Екскурсія по школі.
Діти виходять у коридор, потім у вестибюль, щоб запам’ятати дорогу до класу, заходять у їдальню, бібліотеку, актову залу.
У кожному приміщенні учитель розповідає про його призначення, хто там працює, коли можна туди заходити, як поводитись. Розказує про те, що кожен працівник школи намагається зробити свій внесок, щоб дітям вчилося в школі зручно, цікаво, тому треба поважати їх труд.
Ознайомлюючи дітей зі школою, звернути увагу на порядок і чистоту, гарне оформлення, показати, де можна викинути сміття
|