Т е м а. Лічба предметів. Порівняння предметів. Поняття знизу – вгору,
згори – вниз, на, під, найвищий – найнижчий. Підготовчі вправи
до написання цифр.
М е т а: ознайомити дітей з відношеннями знизу – вгору, згори – вниз, на,
під, найвищий – найнижчий;
- закріпити вміння порівнювати предмети за розміром;
- учити писати елементи цифр;
- розвивати вміння нестандартно мислити, працювати в
кооперативних групах;
- прищеплювати повагу до товаришів, любов до природи, інтерес
до спільного пошуку, до математики.
О б л а д н е н н я: лічильний матеріал, предметні малюнки, математичні віяльця, екран, комп’ютер, мультімедійна презентація.
Х і д у р о к у
І. Організація класу
Уже дзвінок нам дав сигнал,
І на урок він нас покликав.
Отож, часу не витрачаймо,
Роботу швидше починаймо.
- А роботи у нас сьогодні дуже багато. А ще на вас чекає багато сюрпризів і несподіванок. Сьогодні на урок до нас завітала осінь Вона розкидала листочки по класу. Будь ласка, виберіть собі кожен по листочку.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Висловлення очікуваних результатів.
- Діти, кожен з вас упіймав листочок. Прислухайтесь до нього, Листочок підкаже вам, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку.
Діти висловлюють свої очікування.
- Я також упіймала листочок, який підказує мені, чого я очікую:
*ви будете уважними, спостережливими;
*будете правильно рахувати, чітко висловлювати свої думки;
*будете вкладатися точно в заданий час.
- А на уроці ми сьогодні будемо виконувати цікаві завдання, правильно рахувати предмети, відповідати на питання.
ІІІ. Контроль, корекція й закріплення знань
1. Робота з лічильним матеріалом.
- Подивіться, на ці чудові листочки, які знайшли в нашому осінньому парку.
- Якого кольору листочок зліва у верхньому ряду?
- А справа від нього?
- Якого кольору листочок справа в нижньому ряду?
- Скільки всього листочків? Покажіть цифру.
2. Робота в групах
- А тепер об’єднайтеся в групи за кольором листочків і підійдіть до своїх столів, виберіть лідера і виконайте завдання:
І група розташує ці осінні дерева від найвищого до найнижчого;
ІІ група розташовує дерева від найнижчого до найвищого;
- Треба ще порахувати дерева і знайти потрібну цифру.
VІ. Опрацювання нового матеріалу
1. Робота в парах
- Відкрили підручники на с.5, знайшли завдання 1.
- Подивіться, що нам подарувала щедра осінь. Поверніться один до одного, попрацюємо в парах.
- Порахуйте ці овочі і перевірте, чи правильно позначена їх
кількість паличками.
Перевірка: Скільки редисок? Покажіть цифру, А морквинок? ...
2. - А зараз трохи відпочинемо. Здійснимо уявну мандрівку Математичною стежиною.
Коли я зроблю паузу під час розповіді, ви повинні сказати «і ми» там, де потрібно.
- Я вирішила здійснити прогулянку до осіннього парку. («І ми»).
- Одяглась тепленько. («І ми»).
- Чудово: дерева жовті, багряні, різнокольорові листя на землі.( - ).
- Під ногами я почула шелест осіннього листя. ( «І ми» ).
- На золотому фоні додає барв зелена ялинка. ( - )
- Я підійшла до ялинки. («І ми»).
- За ялинкою я побачила стежинку, напевно, Математичну. (« І ми»).
- Куди ж поведе нас ця чудова стежинка? ( - ).
- Я піднялась по стежинці вгору. («І ми»).
- А там!
- Знайшли завдання 2 на с.5 підручника.
- Скільки поверхів у найвищому багатоповерховому домі? Покажіть цифру. - Якого кольору найнижчий дім? Скільки там поверхів? Покажіть цифру.
- Чи є дома з однаковою кількістю поверхів? Покажіть їх кількість цифрою.
3. – Пішла я далі. («І ми»)
- Куди ж поведе на цей раз наша чудова Математична стежинка? ( - )
- Я вийшла на беріг річечки. («І ми»)
- Знайшли завдання 3 на с.5 підручника.
- Що на мосту?
- А що – під мостом?
- Що піднімається вгору? А що – вниз?
4. Продовження гри « І ми».
- Пішла я далі Математичною стежиною. («І ми»).
- Стежинка вивела на квітучу галявину.
- Я побачила хатинку, поряд якої росла маленька ялиночка, («І ми»).
- Відкрили зошити на с. 3, знайдіть завдання 1.
- Намалюйте зліва від ялиночки квіточку. Справа від пеньочка – гриб.
- За домиком намалюйте дерево. Над ялиночкою – пташечку. А на
пеньочку – зайчика.
- Фізкультхвилинка
Станьте рівно, поверніться
І до сонечка зверніться.
А тепер нехай малята
Пострибують, як зайчата.
Руки в гору підніміть,
Вдих і видих всі зробить.
- – Пішла я дали. («І ми»).
- В кущах я побачила маленьких зайчат.(Слайд 5.) («І ми»).
- Я сплеснула в долоні. («І ми»).
- Зайчата злякались і розбіглися хто куди. ( - ).
- Знайшли завдання 2 на с. 3 зошита. Впізнали зайчат?
- Давайте « подаруємо» нашим зайчатам морквинки. У зайчика, котрий стоїть справа, повинно бути більше морквинок, ніж у того, котрий посередині. А у зайчика, котрий стоїть зліва, - менше. Малюємо морквинки зайчаткам.
- Написання елементів цифр. Завдання 4 на с.2 зошита
- Тут з’явилися перші краплинки дощу і стежинка повела нас до школи в наш рідний клас.
- Знайшли завдання 4 на с. 2 зошита
Написання першого елемента цифри 1 після пояснення вчителя. (Діти кажуть:
«Зошит свій я відкриваю,
Навскоси його класу,
Ручку я ось так тримаю,
Сяду рівно, не зігнусь,
Буду я писати гарно,
До роботи я берусь.»
- Підсумок уроку.
- Я задоволена тим, як ви працювали на уроці.
Дякую вам за це. А вам сподобався урок? Чим?
- Що нового ви дізналися на уроці?
|